Print this page
مزیت های ساخت اسکلت فلزی مزیت های ساخت اسکلت فلزی مزایای ساخت اسکلت فلزی
06 شهریور 1395 Published in اسکلت فلزی Written by 

ساخت اسکلت فلزی و مزایای آن

Rate this item
(0 votes)
Be the first to comment!

مقایسه ساخت اسکلت فلزی نسبت به سازه های بتنی

برای مقایسه ساخت و ساز با سازه های بتنی و استفاده از اسکلت فلزی برای ساخت بنا میتوان عوامل زیادی را مورد بررسی قرار داد که این عوامل می توانند نقش تعیین کننده ای در انتخاب نوع سازه توسط پیمانکار ساختمان داشته باشند .

 

تفاوت مقاومت اسکلت فلزی با سازه های بتنی

در واقع نکته ای که حائز اهمیت است تفاوت میان مقاومت فولاد و بتن است. همانگونه که میدانید نسبت مقاومت به وزن فولاد نسبت به بتن بیشتر است و این نکته زمانی اهمیت بیشتری میابد که در خرید سوله دست دوم با دهانه بزرگ مواجه می شویم . یا قصد ساخت و ساز در زمین های سست را داریم. گاهی مواقع پیش آمده که در مکان هایی که تحت نیروی کششی قرار دارند بتن ها دچار شکستگی و تجریب شده اند.

ساخت اسکلت فلزی و مزایا

ساخت اسکلت فلزی  با در نظر گرفتن خواص ارتجاعی فولاد

میزان قابل قبول پیروی از قانون هوک در برابر تنشها در فولاد نسب به بتنی که ارقام قابل اعتمادی را در اختیار قرار نمیدهد . ساخت اسکلت فلزی را کاملا توجیه پذیر میسازد. بد نیست بدانید که به علت همگن بودن فولاد ، خواص ارتجاعی محاسباتی آن با تقریب بسیار خوبی مصداق عملی دارد

 

پایین بودن میزان نیروی لرزه ای در سازه های فولادی

بد نیست بدانید در قالبهای بتن مسلح به علت وزن بیشتر ، ضریب نیروی لرزه ای از قالبهای فلزی بزرگتر است .اینجاست که ساخت اسکلت فلزی می تواند کاملا توجیه پذیر باشد.

 
شکل پذیری سازه های فلزی

می دانید که از خواص مهم سازه های فلزی مثل سوله ها، اسکلت فلزی بنا ها قابلیت شکل پذیری ان هاست . فلزها در برابر ضربه مقاوم ترند و کمتر خراب می شوند و میتوانند ضربه های سهمگین را تحمل کنند در حالی که بتن کاملا ترد و شکننده بوده و نیروی بسیار کمتر قادر به نابودی کامل آن است.

 
سازه های فلزی خواص یکنواختی دارند.

کارخانه های تولید فولاد تحت شرایط کنترل شده اقدام به تولید میکنندو شرایط تولید کاملا تحت کنترل است به گونه ای که محصول تولیدی دائما در شرایط یکسان است و استاندارد های لازم را دارد . در حالی که سازه های بتنی با شرایط متغیر ساخته میشوند و ممکن است همه بخش های یک اسکلت بتنی یکسان نباشد.

 اطمینان در یکنواختی خواص مصالح باعث انتخاب ضریب اطمینان کوچکتر می شود که این به نوبه خود منجر به صرفه جویی در مصرف مصالح می شود .

 
طول عمر سازه های فلزی

برخلاف سازه های بتنی که عمر کوتاهی دارند در صورتی که زیر سازی های مناسب انجام شود و در ساخت اسکلت فلزی دقت کافی صورت گیرد این سازه های فلزی تا مدت زمان بسیار زیادی قابل بهره برداری خواهند بود .

 
سازه های فولادی دارای پیوستگی مصالح هستند

قطعات فلزی عموما با توجه به مواد متشکه آن پیوسته و همگن هستند ، ولی در قطعات بتنی در هر زلزله به پوشش بتنی روی میلگرد صدمه وارد می گردد . ترکهائی که در پوشش بتن پدید می آید ، موجب ضعف قطعه شده و احتمال دارد که ساختمان در پس لرزه یا زلزله بعدی تخریب شود .

 

وزن سبکتر سازه های فلزی نسبت به سازه های بتنی

‌میانگین وزن اسکلت فولادی بین 250 تا 390 کیلوگرم بر مترمربع و یا 80 تا 130 کیلوگرم بر مترمکعب است ، درحالی که در ساختمانهای بتن مسلح این ارقام به ترتیب بین 480 تا 780 کیلوگرم بر مترمربع یا 160 تا 250 کیلوگرم بر مترمکعب می باشد .

 

اشغال کمتر فضا توسط سازه های فلزی

بد نیست بدانید در دو سازه تکمیل شده که از نظر ابعاد با هم مشابه هستند سازه ساخته شده با فولاد حجم کمتری دارد یا به اصطلاح فضای مرده کمتری دارد.

 

امکان اصلاح سازه و مقاوم سازی

در سازه های فلزی امکان اصلاح اشتباهات روی داده به جهت افزایش توان ساختمان به راحتی صورت پذیر است و می توان سازه را تقویت کرد در صورتیکه در مورد سازه های بتنی همچین امکانی وجود ندارد.

 

شرایط آسان ساخت و نصب سازه های فولادی

 تهیه قطعات فلزی در کارخانه و نصب آن در محل ، در هر شرایط جوی با اعمال تهمیدات لازم قابل انجام است . در مورد ساختمانهای بتنی محدودیتهای بیشتری در این رابطه وجود دارد .

ساخت اسکلتهای فلزی

 

برخی از لینک های مهم سایت sooleiran :

 

فروش سوله دست دوم

ساخت اسکلت فلزی

کارخانه ساخت اسکلت فلزی

سوله دست دوم

ساخت اسکلت فلزی در کارخانه

قیمت سوله های دست دوم

خرید سوله دست دوم

Last modified on یکشنبه, 07 مرداد 1397 16:50