Print this page
اسکلت فلزی یا بتنی ؟ اسکلت فلزی یا بتنی ؟
22 -2667 Published in اسکلت فلزی Written by 

اسکلت فلزی یا بتنی - 09121017171

Rate this item
(0 votes)
Be the first to comment!

اسکلت فلزی یا بتنی

امروزه ساختار اصلی ساخت و سازهای شهری و صنعتی به دو صورت کلی سازه های فلزی و بتنی می باشد. که هر کدام از این روش ها مزایای و معایب خاص خود را دارند. اما بطور کلی استفاده از اسکلت فلزی ساختمان در سازه های شهری و صنعتی که بیشتر کارخانجات را شامل می شود به دلایل ذیل متداول تر است.

با توجه به قیمت زمین و نقدینگی سرمایه ای که در پروسه ساخت ساختمان بلوکه می شود از دست دادن هر یک روز زمان در ساخت و ساز به معنی از دست دادن میلیون ها تومان سرمایه می باشد. به همین دلیل استفاده از اسکلت فلزی و بهره بردن از مزیت سرعت ساخت در پروژه های مسکونی می تواند در مجموع سود بسیار بیشتری را برای کارفرما و سازنده تامین نماید و عملاً اسکلت بتنی با توجه به زمانبر بودن و خواب سرمایه بالا (اعم از تعداد زیاد نیروی انسانی ، استهلاک تجهیزات و ... ) ، توجیه اقتصادی ندارد.

 اسکلت فلزی

ساخت اسکلت فلزی

مجموعه بانک سوله ایران با در اختیار داشتن 5 کارخانه مجهز تولید اسکلت فلزی و دارا بودن تیم متخصص طراحی و ساخت ، یکی از بزرگترین تولید کنندگان انواع اسکلت فلزی ساختمان و استراکچرهای صنعتی می باشد. و در سریع ترین زمان توان انجام پروژه های ساخت و نصب اسکلت فلزی را در سراسر ایران و با بکارگیری پیشرفته ترین ماشین آلات دارد.


جهت مشاوره و راهنمایی رایگان با ما تماس بگیرید : 02122220266   -   09121017171



استراکچر فلزی ساختمان

در ساخت و سازهای شهری و صنعتی ، استفاده از استراکچر فلزی ساختمان بخصوص بصورت پیش ساخته برتری های زیادی می تواند نسبت به اسکلت بتنی داشته باشد.

  • میزان مقاومت اسکلت های فلزی بیشتر می باشد. به همین دلیل در ساخت سوله و ساختمان های بزرگ استفاده از این سازه های فلزی بیشتر است.
  • اسکلت های فلزی از ساختار یکنواخت و منظمی برخوردار هستند.
  • قابلیت شکل پذیری سازه های فلزی باعث شده است که پرتی و زوایای زاید در شکل ظاهری ساختمان نیز حذف گردد.
  • اسکلت فلزی ساختمان قابلیت مقاوم سازی و اصلاح سازه در مراتب بعدی را دارد.
  • ساخت اسکلت فلزی ، بخصوص زمانی که ستون ها و ردیف های آن از پیش ساخته باشد بسیار سریع و راحت بوده و دردسر های کمتری را هم نسبت به اجرای بتنی دارد.
  • استفاده از اسکلت های فلزی پیش ساخته که توسط شرکت های معتبر ساخته و آماده شده اند می تواند روال کاری کار را بهبود دهد.

وجود شرکتی چون بانک سوله ایران که با تکیه بر توانایی فنی و تخصصی پرسنل خود و با بکارگیری جدید ترین تجهیزات و تکنولوژی های ساخت سوله و تولید اسکلت فلزی ، می تواند آرامش خاطر مشتریان محترم را هم از لحاظ کیفیت بالای کار و هم از لحاظ رعایت نکات فنی و مهندسی تامین نماید.

شاید برای شما سوال پیش آید که اسکلت های فلزی پیش ساخته تولیدی شرکت بانک سوله ایران چه ویژگی های دارند؟

پیش ساخته بودن استراکچر فلزی ساختمان باعث می شود که تغییر و اصلاح در قسمت های مختلف اسکلت فلزی براحتی قابل اجرا بوده و بتوان تغییرات مد نظر را در اسرع وقت انجام داد.

همچنین در هنگام خرید اسکلت فلزی پیش ساخته ، می توان با حضور در واحد تولیدی این شرکت ، نوع تیر ورق های بکار برده شده در آن ، نوع جوش  و اتصالات آن را قبل از خرید و در کارخانه تولیدی مشاهده و با اطمینان بیشتری اقدام به خرید نمود.

ساخت اسکلت فلزی

هزینه ساخت اسکلت فلزی با سازه بتنی

شاید هزینه مهم ترین قسمت اجرای یک پروژه باشد. اگر بخواهیم از جهت هزینه ساختار بتنی را با اسکلت فلزی ساختمان مقایسه کنیم بطور دقیق نتوان گفت که هزینه کدام یک نسبت به دیگری کمتر است. زیرا عوامل بسیار زیادی وجود دارد که مقایسه را سخت تر می کند.

اما در حالت کلی هزینه های خرید سیمان ، میلگرد و قالب بندی آرماتور در مقایسه با اسکلت فلزی تا حدودی پایین تر می باشد اما نیروی انسانی مورد نیاز جهت اجرای پروژه های بتنی ، تجهیزات مختلف بتن ریزی و زمان بر بودن اجرای این پروژه ها ، هزینه های سربار و از همه مهم تر خواب سرمایه ، سایر هزینه های اجرای اسکلت بتنی را نسبت به هزینه های ساخت اسکلت فلزی چند برابر می کند.

در سازه های صنعتی ، استفاده از اسکلت فلزی پیش ساخته ، که بر اساس اصول مهندسی ساخته شده است هزینه های اجرای انواع اسکلت فلطزی ساختمان و سوله واحد های صنعتی را بسیار پایین تر می آورد. مجموعه بانک سوله ایران توانسته است با راه اندازی خط تولید انبوه انواع اسکلت فلزی ساختمان و سوله ، هزینه های تولید آن را تا حدود زیادی کاهش دهد که این امر صرفاً با هدف جلب رضایت مشتریان محترم انجام می گیرد.

بطور کلی ساخت پروژه های صنعتی با استفاده از سازه های بتنی هم از لحاظ هزینه ای و هم از لحاظ زمانی مقرون به صرفه نیست.

ساخت استراکچر فلزی

سرعت ساخت اسکلت فلزی

زمان اجرای اسکلت فلزی ساختمان به عوامل مختلفی از جمله حجم پروژه ، میزان تجهیزات ، تعداد نیروی کار و غیره بستگی دارد. در هنگام اجرای پروژه های ساختمانی ، بعد از پی ریزی ، خرید سازه فلزی از پیش ساخته می بایست اتفاق بیوفتد. زمان اجرای کلی پروژه را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد. زیرا تمام قطعات و ستون ها بصورت پیش ساخته تامین شده و صرفا زمان جهت نصب اتصالات و یا جوشکاری استفاده می شود.

اما در سازه های بتنی مواردی اعم از خم کردن میلگرد ها ، بافت میلگرد ها به یکدیگر ، قالب بندی جهت بتن ریزی ، بتن ریزی که می بایست بصورت ممتد اتفاق بیافتد ، زمان لازم برای خشک شدن و آبیاری بتن و غیره خود باعث می شود که زمانی اجرای پروژه طولانی گردد.

تعداد نیروی مورد نیاز جهت اجرای پروژه ساختمانی و صنعتی چقدر است؟

ساخت اسکلت فلزی با توجه به اینکه تعدد اجرای آن نسبت به سازه های بتنی زیاد است توسط پیمانکاران و مهندسین ناظر باتجربه ای صورت می گیرد که در این حوزه فعالیت نموده اند و با توجه به تعدد این نوع سازه ها ، تعداد نیروهای متخصص و غیر متخصص در این حوزه زیاد می باشد.

اما سازه های بتنی ، نیاز به حساسیت بیشتر ، تخصص بیشتر (در زمینه آرماتور بندی و ترکیب سیمان و بتن ریزی) و ظرافت کاری بیشتری دارند و با توجه به تعداد کمتر این نوع سازه ها در مقایسه با اسکلت های فلزی ، نیروهای فنی به مراتب کمتری در این حوزه وجود دارد. و گاهاً روال اجرایی کار را با مشکلاتی روبرو می کند.

در سازه های بتنی به نیروهایی چون آرماتور بند ، کارگر ساختمانی ، چندین نفر بتن کار ، قالب بند ، و ... نیاز است اما در نصب استراکچر فلزی ساختمان بصورت پیش ساخته ، صرفاً دو یا سه نفر جوشکار و یا فیکس کننده اتصالات نیاز می باشد. که این موضوع علاوه بر کند شدن روند اجرای پروژه ، نیاز به نظارت بیشتر و هزینه های جاری بیشتری دارد.

ساخت اسکلت ساختمان

در خصوص اسکلت های فلزی صنعتی و سوله های از پیش ساخته شده ، ذکر این نکته لازم و ضروری است مجموعه بانک سوله ایران به عنوان یکی از تولید کنندگان با سابقه در این حوزه ، می تواند در تمامی شهر های ایران عوامل نصب سازه های فلزی پیش ساخته صنعتی را در اختیار مشتریان محترم قرار دهد یا به ایشان معرفی نماید. لذا خریداران محترم اسکلت های فلزی آماده ، می توانند با خیال راحت تری نسبت به خرید این نوع سازه ها اقدام نمایند.

ماندگاری اسکلت فلزی بیشتر است یا بتنی ؟

امروزه در حالت کلی برای سازه های فلزی و بتنی عمری بین 80 تا صد سال را در نظر می گیرند. اما در خصوص ماندگاری نوع اسکلت هم باید گفت که عوامل مختلفی از جمله شرایط آب و هوایی و غیره می تواند تاثیر داشته باشد. در مناطق مرطوب ، سازه های بتنی ماندگاری بیشتری از خود نشان داده اند و در مناطق گرم و خشک ، اسکلت های فلزی . اما این مورد یک شاخص نسبی است و نمی توان با قطعیت در مورد آن اظهار نظر کرد.

اسکلت های فلزی تولیدی این شرکت در صورت نیاز با عملیات سند بلاست و پوشش Coatting با بهترین رنگ های اپوکسی و زینک کرومات عایق بندی می شوند و قطعا این عامل ماندگاری بسیار بیشتر اسکلت های تولیدی پیش ساخته را نسبت به سازه های بتنی تضمین می نماید.

وزن کدام سازه بیشتر است ؟

ضریبی بعنوان مقاومت در واحد وزن وجود دارد، و هر چقدر رقم این ضریب بیشتر باشد یعنی مقاومت بیشتری حاصل می شود.  که در اسکلت فلزی ساختمان این ضریب بزرگتر از اسکلت بتنی است. به عبارت دیگر مقاومت قابل تحمل توسط یک کیلوگرم اسکلت فلزی بیشتر از یک کیلوگرم اسکلت بتنی است. در هر متر مربع ساختمان، با اسکلت فلزی (با احتساب متراژ کلیه واحدها و پارکینگ و راه پله) 250 تا 390 کیلوگرم تیر آهن استفاده می شود، اما این عدد برای ساختمان با اسکلت بتنی بین 480 تا 780 کیلوگرم در هر متر مربع است.

یکی از مزیت های شرکت بانک سوله ایران و شرکت ساختمانی مهر جاوید بکارگیری مهندسین مجرب جهت طراحی سازه با بهترین حالت وزنی است که باعث بالا رفتن میزان مقاومت و در عین حال کاهش هزینه های کارفرمایان محترم شده است.

بنابراین ساخت اسکلت فلزی ، نصف اسکلت بتنی وزن دارد. در هر متر مربع ساختمان با اسکلت فلزی 80 تا 130 کیلوگرم آهن استفاده می شود، اما در ساختمان های بتنی وزن اسکلت در هر متر مکعب سازه 160 تا 250 کیلوگرم است.


جهت مشاوره و راهنمایی رایگان با ما تماس بگیرید : 02122220266   -   09121017171


ساخت اسکلت فلزی ساختمان

مساحت اشغال شده کدام سازه کمتر است ؟

مساحت اشغال شده به فضایی گفته می شود که توسط اسکلت فلزی اشغال می شود اما قابل استفاده توسط ساکنین نیست. به عبارت دیگر سطح مقطع در سازه های بتنی تقریبا دوبرابر اسکلت فلزی ساختمان است. در نتیجه این عامل باعث می شود که فضای بیشتری از ساختمان استفاده شود ، زیبایی ساختمان کاهش پیدا کرده و فضای مرده و پرت زیادی ایجاد می شود.

بکارگیری طراحان متخصص در زمینه طراحی اسکلت های فلزی شهری و صنعتی، و استفاده از جدیدی ترین نرم افزارهای طراحی باعث شده است که اسکلت های فلزی طراحی و ساخته این شرکت با کمترین میزان پرتی و کمترین میزان فضای اشغال شده را داشته باشد.

اسکلت فلزی

محدودیت های نصب

نصب اسکلت فلزی ساخته شده در کارخانه بدلیل آماده بودن تمام اتصالات و ملزومات در شرایط جوی مختلف می تواند انجام شود و محدودیت های کمتری دارد، اما اسکلت بتنی در دماهای بسیار پایین بدلیل یخ زدگی بتن و بارندگی های شدید بدلیل اختلال در بتن ریزی و ... قابلیت اجرایی شدن را ندارد.

هدر رفت مصالح کدام سازه بیشتر است؟

بطور کلی استراکچر فلزی ساختمان بدلیل از پیش ساخته بودن و آماده بودن قطعات ، هدر رفت مصالح بسیار پایینی نسبت به سازه های بتنی دارند.

اسکلت فلزی یا بتنی

ارزش کلی کدام سازه بیشتر است؟

ارزش ساخت اسکلت فلزی به مراتب بیشتر از سازه های بتنی است. در نتیجه در یک جمع بندی کلی می توان به این مورد اشاره کرد که سازه های فلزی ساختمانی و صنعتی به مراتب دارای ویژگی ها و برتری های بسیاری می باشد.


قیمت اسکلت فلزی

قیمت ساخت اسکلت فلزی

02122220266   -   09121017171

Last modified on چهارشنبه, 24 مهر 1398 14:27