Print this page
معایب ساخت اسکلت فلزی معایب ساخت اسکلت فلزی
27 آذر 1396 Published in اسکلت فلزی Written by 

معایب ساخت اسکلت فلزی

Rate this item
(0 votes)
Be the first to comment!

بررسی معایب و مشکلت ساخت اسکلت فلزی

بی شک در این وب سایت تاکنون مزایای زیادی از ساخت اسکلت فلزی مطرح شده است . در این نوشتار تلاش داریم تا درباره معایب ساخت اسکلت فلزی و مشکلات ساخت اسکلت فلزی نیز مطالبی را یادآوری کنیم . تا در صورتی که قصد ساخت بنا با کاربری هایی دارید که محدودیت هایی را دارند این موارد را رعایت کنید.  

 

ضعیف سازه های ساخته از اسکلت فلزی در مقابل حرارت

بی شک همه شما ها میدانید که مقاومت فلز با افزایش دما کاهش می‌یابد.در ساخت اسکلت فلزی برای بنا هسته اصلی ساختمان فولاد است از این رو  اگر دمای اسکلت .فلزی به حدود ۶۰۰ درجه سانتی گراد برسد‌، تعادل ساختمان به خطر می‌افتد.


 خوردگی فلزات در سازه های فلزی


.ساختمان‌های اسکلت فلزی در مقابل عوامل جوی دچار خوردگی شده و از ابعاد مفید آنها کاسته می‌شود. ضمناً مخارج نگهداری و محافظت آنها هم زیاد است. از این رو  پیشنهاد میشود در جاهای مرطوب از سازه های معمولی فلزی استفاده نشود و در صورت نیاز به ساخت سوله و همچنین ساخت اسکلت فلزی توجه داشته باشید که اقدامات پیشگیرانه را درنظر بگیرید. 


تمایل قطعات فشاری به کمانش


با توجه به اینکه در ساخت سوله و ساخت اسکلت فلزی تعداد قطعات فلزی زیاد بوده و ابعاد آنها معمولا” کوچک است‌، تمایل به کمانش در این قطعات زیاد بوده و این موضوع یک نقطه ضعف محسوب می‌شود.

 اهمیت نظارت بر عملیات جوشکاری در ساخت اسکلت فلزی


استفاده از پیچ و مهره و تهیه قطعات در کارخانه‌، اقتصادی‌ترین و فنی‌ترین کار بوده که در کشور ما برای ساختمان‌های متداول انجام چنین کاری مقدور نیست. استفاده از جوش برای اتصالات‌، به علت مهارت کم جوشکاران‌، قدیمی بودن ماشین آلات‌، عدم کنترل دقیق توسط مهندسین ناظر‌، گران بودن هزینه آزمایش جوش و …… برزگترین ضعف

اسکلت‌های فلزی است

با ما همراه باشید برای کسب اطلاعات بیشتر 

ساخت سوله 
سوله دست دوم 

 

Last modified on دوشنبه, 08 مرداد 1397 14:44