Print this page
چالش های خرید سوله دست دوم
01 -2668 Published in سوله Written by 

چالش های خرید سوله دست دوم

Rate this item
(0 votes)
Be the first to comment!

آشنایی چالش های خرید سوله دست دوم

 

بی شک خرید سوله دست دوم میتواند چالش های زیادی با خود داشته باشد، چرا که بسیاری از کسانی که مدعی فروش سوله دست دوم هستند به واقع واقع سوله دست دوم نمی فروشند.

سوله دست دوم” یعنی سوله ای که در محلی بوده و سپس باز شده و دومرتبه بسته و یا اصطلاحاً مونتاژ می شود ولی به دلیل تعداد کم یک همچون مواردی و تقاضای بیش از عرضه آن، یک عده اقدام به ساخت سوله هایی با ورق های ضایعاتی می نمایند که این ها اساساً سوله نیستند و سازه های آنها مرکب از ورق های مقراض ضایعاتی و با چیدمان و جوش بسیار نامناسب می باشند. این سوله ها دفترچه مستندات فنی ندارند و به واقع در فرایند ساخت سوله از مواد نا مناسب و بدون کیفیت ساخته شده است.

سوله دست دوم می تواند از محلی به محل دیگر منتقل شده و البته نکته قابل توجه در آن ها  ترمیم و بر طرف کردن نقاط ضعف سازه پیش از نصب در مکان تعیین شده است.

شرکت های زیادی با عنوان سوله دست دوم اقدام به فروش سازه هایی با جنس ضایعات فلزی می کنند ، که باید توجه داشت سوله دست دوم وی سوله واقعی نیست.

مشتریان سوله های دست دوم بر این باورند که اسکلت فلزی سوله های دست دوم با توجه به ماهیت پیچ و مهره ای آن در صورتی که به درستی باز و مجدداً بسته شود، هیچ تفاوتی با سازه نو ندارد و خرید آن به صرفه می باشد، البته باید توجه کرد که علیرغم این مزیت ظاهری که سوله های دست دوم دارند، باطن قضیه بسیار پیچیده می باشد. در صورتی که سوله قبل از نصب مجدد فرایند باز سازی را طی نکرده باشند و از لحاظ فنی با توجه به نقاط ضعف موجود ترمیم نشده باشد، می تواند خطر آفرین باشد.

بررسی چالش های خرید سوله دست دوم 

 

حتی در حالتی که اینگونه سوله ها واقعی باشند، باید دقت کرد که:

الف-آیین نامه های نظام مهندسی در چند سال اخیر در چند نوبت تجدید چاپ شده است، لذا سوله ای که تا چند ماه پیش تاییده این دستگاه (که تنها مرجع اعطاء جواز و پایان ساخت می باشد) را می گرفته امروز بدون تایید نظام مهندسی می ماند و پرواضح است که اهمیت تایید نظام مهندسی برای سوله دست دوم جهت نصب در شهرک صنعتی چقدر مهم است. در موارد بسیاری که با آن برخورد داشته ایم، سوله های دست دوم اصلاً مهندس ساز نبوده است.

ب- سوله دست دوم برای شما ساخته نشده است، اگر به مساحت کمی سوله دست دوم نیاز دارید، احتمالاً فروشنده سوله خود را برای شما ناقص نمی کند همچنین بعضاً لازم است، تغییراتی در طول و نحوه چیدمان آنها رخ بدهد.

ج- نظارتی همه جانبه به لحاظ این سوال که “آیا در سوله ای که قرار است خریداری شود، نکات فنی و مهندسی رعایت شده بوده و استاندارد است ؟” و از آنجا که سوله های دست دوم اکثراً در جایی با فاصله از محل زندگی شما هستند، هزینه ای برای بازدید و نظارت بر آنها باید در نظر گرفته شود.

د-بسیاری از سوله های دست دوم یا بیش از حد سبک هستند و یا سنگین تر از معمولند که به این سنگینی نابه جا “بار مرده” گفته میشود. هدف از این سنگینی در سوله سود بیشتر برای سوله ساز بوده است چون اجرت سوله ساز رابطه مسقیم با وزن دارد.

ه- نحوه باز کردن و بارگیری سوله دست دوم بسیار مهم است و در این هنگام سازه ممکن است دچار کج شدگی و اعوجاج گردد.

با توجه به موارد مطرح شده در بالا باید توجه کرد که سوله های دست دوم را از سوله فروش نباید خرید بلکه یک شرکت مشاور با تجربه در زمینه طراحی سوله می تواند سوله دست دوم مناسب از همه جهات بالا را شناسایی و به شما معرفی کند و همه خدمات بعد از فروش منجمله نصب و یا تغییر ساخت جزئی احتمالی در طول و … به عهده بگیرد .

با کارشناسان بانک سوله ایران در تماس باشید.

 

Last modified on چهارشنبه, 24 مهر 1398 14:41