Print this page
15 آبان 1396 Published in سوله Written by 

بررسی جایگاه سوله دست دوم در صنعت

Rate this item
(0 votes)
Be the first to comment!

 

جایگاه سوله دست دوم در صنعت


شاید برای کمتر کسی پیش آماده باشد که نام سوله را نشنیده باشد. سوله های صنعتی به عنوان سازه های فلزی با سقف شب دار معرفی می شوند که براساس طراحی های از پیش تعیین شده ساخته و طراحی می شوند.
بیشترین موارد ساخت سوله برای بهره برداری در صنایع از قبیل کارخانه‌ها، اسکلت ساختمان، انبارها، مرغداری‌ها، آشیانه‌های هواپیما، تعمیرگاه‌ها، فروشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی که با قاب‌هایی با دهانه یزرگ نیاز است استفاده می‌شود.
گاها پیش آمده که این بناها با ساخت اسکلت فلزی سرهم شده و ساخته می شوند . اما باید بدانید که هزینه های ساخت این سازه ها در صورت استفاده از ساخت اسکلت فلزی بسیار ناکارامد و غیر منطقی است. چرا که حجم انبوهی از مواد خام مصرفی را نیاز خواهد داشت .


ساخت سوله


عملیات ساخت سوله براساس نقشه ها و مستندات فنی عملیاتی خواهند شد . از این رو توجه به اصولی کلی در این زمینه دارای اهمیت است.
توانایی فنی در ساخت سوله می تواند منجر به تحویل سازه ای پر قدرت تر و با قیمت تمام شده منطقی تر گردد . از این رو توجه به انتخاب پیمانکار مناسب در جهت ساخت سوله می تواند اهمیت زیادی داشته باشد. بدیهی است که پروسه انتقال و نصب سازه نیز نیازمند توانایی فنی بالا و قدرت مانور تیم های طراحی و ساخت سوله را نشان میدهد .
ساخت سوله فرایندی تخصصی و بسیار دقیق است ، فاکتورهای بسیار مهمی در طراحی دخیل هستند که عدم توجه کافی به آن هامی تواند هم هزینه بسیار بالایی را برای ساخت ساختمان و بنای مورد نظر تحمیل کند که در واقع صرفه اقتصادی را زیر سئوال میبرد و علاوه بر آن ممکن است ضمن کاهش عمر مفید بنا، استحکام و پایداری کافی را نیز نداشته باشد و در مواقعی سبب ایجاد حوادث جبران ناشدی خواهد شد .
اما نکته مهم در این بخش عدم توانایی همه صنایع برای راه اندازیو ساخت سوله نو می باشد. واضح است که اهمیت سوله های دست دوم در این بخش می تواند بیش از پیش مورد ارزیابی قرار گرفته و نیاز ها را تامین کند.


اهمیت سوله دست دوم


در ساخت سوله بدلیل بزرگ بودن ابعاد تیرها و ستون‌ها باید از تیرورق در پروفیل‌های سوله استفاده کرد. معمولا برای استارت فعالیت های صنعتی هزینه های زیادی صرف ساخت سوله های ساختمانی میشوند. از این رو راه کار های جایگزین در جهت کاهش هزینه ساخت این سازه ها میتواند اهمتی زیادی داشته باشد . استفاده از سوله دست دوم میتواند به عنوانی راهکاری مناسب برای این بخش از صنعت تلقی گردد.
سوله هاعمدتا به دلیل استحکام و دقت در طراحی قابلیت جمع آوری و سرهم بندی مجدد را دارا هستند. از این رواستفاده از سوله دست دوم
قرون به صرفه است و میتواند به عنوان راه کاری مناسب تلقی گردد. با این راه کار می توان در حد ممکن هزینه های اولیه اجرای کار را کاهش داد.


قیمت سوله دست دوم


براساس نیاز های تعمیراتی سوله دست دوم قیمت آن تعیین میگردد . پارامتر های مربوط به استحکام بخشیدن به سوله دست دوم اهمیت بالایی دارد و این که سوله حتما دارای نقشه مهندسی باشد. از این رو داشتن نقشه فنی از مهم ترین پارامتر های مربوط به خرید سوله دست دوم است

نصب سوله دست دوم


حمل و نصب صحیح سوله ها می تواند بخش مهمی در پروسه اجرای این سازه های فلزی غول پیکر تلقی شود، در هنگام خرید سوله چه سوله های نو و چه سوله های دست دوم باید به مواردی بسیار مهم توجه کرد که می تواند در قابلیت استفاده مجدد از آن ها موثر باشد. در نظر گرفتن بار حمل سازه ها بر روی سازه های اسکلت سوزه در هنگام طراحی ، نحوه اتصال قطعات به یکدیگر که معمولا پیچ و مهره ای و قابلیت اتصال با جوش هستند. که استیشن های قابل اتصال با پیچ و مهره از نظر دوام برای استفاده های مجدد قابلیت بهتری دارند و ساختار سازه مقاوم تر باقی می ماند، جدا کردن قطعات سازه جهت جا به جایی ساده تر است و در

هنگام برقراری سازه آسیب کمتری به بدنه وارد میشود که نتیجه آن بالا رفتن دوام سازه خواهد بود

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت سوله دست دوم مراجعه کنید

سوله دست دوم 

Last modified on دوشنبه, 08 مرداد 1397 09:12