Print this page
ساخت سوله ساخت سوله
17 فروردين 1396 Published in سوله Written by 

طراحی و ساخت سوله

Rate this item
(0 votes)
Be the first to comment!

دانستنی هایی از طراحی و ساخت سوله

در طراحی سوله و دیگر سازه های فلزی نکته های مهمی وجود دارد که می بایست به ان ها توجه کرد. یکی از نکاتی که در ساخت سوله اهمیت زیادی دارد . بارهای وارد بر سازه فلزی است که شامل بارهای مرده، بار های زنده، باد حاصل از بارش برف، باد حاصل از باران و بارهای احتمالی ناشی از زلزله است. از این رو در زمان ساخت سوله می بایست بنا بر محیط ساخت سوله های فلزی ضریب های خاص به هریک از بارها را در نظر گرفت. نکته مهم دیگر اجزایی است که در ساخت سوله به عنوان قطعات داخلی شناخته می شود که از جمله آن ها می توان به جرثقیل های ثقفی اشاره کرد. نکات قابل توجه دیگر در زمان ساخت سوله میتواند شامل محل قرار گیری ستون ها ، فنداسیون در نظر گرفته شده برای ساخت و طراحی سوله ، تعداد دهانه های هر سوله ، قاب های تشکیل دهنده هر سوله و همچنین توجه ویژه به زمینی که قرار است عملیات ساخت بنا در آن انجام شود . البته توجه به این نکته نیز ضروری است که در ساخت سوله با بهره گیری از سوله دست دوم نیز توجه ویژه به زمین مورد استفاده برای ساخت فنداسیون مناسب می بایست مورد توجه قرار گیرد.

 ساخت سوله

نقشه های کارگاهی و ساخت سوله

بی شک نقشه های کارگاهی نقش قابل توجهی در کیفیت و کمیت اجرای سازه های فلزی دارند . از این رو ساخت اسکلت فلزی ساختمان وابستگی زیادی به نقشه های کارگاهی دارند، در شرکت های طراحی و ساخت سوله گروه فنی با توجه به جزئیات فنی و نقشه های اولیه محیط ساخت سوله شروع به طراحی نقشه های ساخت میکنند. این نقشه تمامی جزئیات مربوط به ساخت سوله و سازه فلزی را در بر میگیرد. نوع پروفیل مقطع، زوایا و جزئیات برش بعلاوه جزئیات دقیق قطعات نصبی می بایست مورد توجه قرار بگیرد.

در این نقشه ها قطعات به صورت کد گذاری شده مشخص می شوند. نقشه های برش، سوراخکاری، مونتاژ و قطعه زنی از مهمترین قسمتهای تولید می باشند که یک سازنده سازه فلزی در فرایند ساخت اسکلت فلزی با توجه به این نقشه ها قطعات را ساخته و به پیش می برد.

ساخت سوله و ساخت اسکلت فلزی

خط تولید ساخت سوله

با توجه به استفاده از ماشین آلات مدرن همراه با تکنولوژی پیشرفته و استفاده از روبات های مجهز به ابزارهای الکترونیکی و مکانیکی بسیار دقیق و همچنین استفاده از سیستم های هوشمند در برش ورق ها با پرت و ضایعات ناچیز ، سرعت تولید قطعات سازه های فلزی بسیار بالا بوده ( معادل یک متر تیر ورق سینوسی درهر دقیقه ) که این عوامل باعث سرعت زیاد ساخت و تولید و در نهایت کاهش قیمت تمام شده محصولات تولیدی که درآخر منجر به رضایت مصرف کننده می شود .

 

خط تولید اتوماتیک متشکل از چند یونیت دیکویلر ، برش دهنده ، سوراخکاری و فرم دهی برای تولید انواع مقاطع Z-C-U و غیره مورد استفاده قرار میگیرد که لاپه های (Zهای) مصرفی در سوله های ساخته شده در نهایت دقت در سوراخکاری و خمکاری تولید میگردد که در هنگام فرآیند نصب به زیبایی اسکلت سوله نصب شده می افزاید .

Last modified on یکشنبه, 07 مرداد 1397 16:49