Print this page
ساخت اسکلت فلزی پیچ و مهره ای ساخت اسکلت فلزی پیچ و مهره ای ساخت اسکلت فلزی پیچ و مهره ای
30 مرداد 1395 Published in اسکلت فلزی Written by 

ساخت اسکلت فلزی جدا شونده

Rate this item
(0 votes)
Be the first to comment!

ساخت اسکلت فلزی با سازه های پیچ و مهره ای

ساخت اسکلت فلزی با پیچ و مهره در گذشته تنها در سوله های صنعتی و صنایعی همچون نفت و گاز استفاده می شد اما این روزها در ساختمان های اداری و مسکونی نیز استفاده می شود. دلایل استفاده از این سازه ها به خاطر مزایای ریاد آن هاست که بسیار حایز اهمیت می باشد. در زیر به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

قبل از هر چیز باید گفت به دلایل مختلفی در کشور های صنعتی برای ساخت اسکلت فلزی از سازه های پیچ و مهره ای استفاده می شود چرا که نیازی به جوشکاری ندارد و در موقعیت های سخت می توان از آن بهره برد و همچنین سرعت بیشتر اجرا در محل نصب نسبت به روش سنتی از دیگر مزایای آن می باشد. علاوه بر موارد ذکر شده می توان به این نکته نیز اشاره کرد که روش سنتی و جوشی ساخت اسکلت فلزی  هزینه بالایی دارد به جهت استفاده از جرثقیل.

بد نیست بدانید که ساخت این سازه ها به روش مدرن و با استفاده ار پیچ و مهره از مقاومت قابل ملاحظه ای در مقایسه با اسکلت های سنتی دارد. همچنین در مواقع کمبود عرضه و افزایش قیمت تیرآهن ،نصب و ساخت اسکلت فلزی به روش جدید به دلیل اقتصادی بودن و پایین بودن قیمت ،مورد توجه قرار می گیرد.

ساخت اسکلت فلزی پیچ و مهره ای

از دیگر مزایای این سازه ها امکان استفاده مجدد آن هاست به این صورت که می توان سازه ها را از هم جدا کرد و در محل دیگری مجدا راه اندازی نمود.این موضوع بیشتر برای پروژه هایی مانند پل و داربست های غیر دایم استفاده کرد همچنین در مناطق بحران زده مانند سیل و زلزله.  نکته دیگر توجه به ایمنی و پایداری سازه است. ساخت اسکلت فلزی پیچ و مهره ای به دلیل کیفیت بالا،پایداری بیشتری در برابر حوادث غیر مترقبه همچون سیل و زلزله دارد.این سازه ها همچنین مقاومت بالایی در برابر دما های بالا از خود نشان می دهند به همین دلیل احتمال تخریب و آسیب کمتری دارند.

اصولا پیمان کاران در شهر ها به دلیل نبود مکان های مناسب برای ساخت دچار درد سر می شوند میتوان گفت با کمک این سازه ها ،در پر ازدحام ترین مکان ها هم به هدف مورد نظر رسید.

Last modified on یکشنبه, 07 مرداد 1397 16:53